Fransa’nın uydu şampiyonu nasıl Putin’in sözcüsü oldu?

Eutelsat başkanı Eva Berneke’ye Ukrayna büyükelçiliği çalışanlarından biri tarafından bizzat teslim edildiğine inanılan mektup, Paris ile Kiev arasındaki ilişkileri bozmakla tehdit ediyor.

Yayın düzenleyici başkanı Ohla Herasymiuk mektupta, “Ukrayna topraklarındaki herhangi bir faaliyetinin engellenmesini başlatmak zorunda kalacağız” uyarısında bulunuyor.

Mektupta, Eutelsat’ın “Ukrayna halkına karşı soykırımı kışkırtma” çabaları da dahil olmak üzere “Rus hükümetinin Ukrayna’daki saldırgan eylemlerine sistematik olarak destek ifade eden” Rus TV kanallarını yayınlamakla suçlandığı belirtiliyor.

Bir Eutelsat sözcüsü yorum yapmaktan kaçındı.

1,9 milyar avro değerindeki uydu operatörü, Fransız kampanyacılardan, genel merkezinin dışındaki protestolar ve milletvekilleri ile üst düzey Avrupalı ​​parlamenterlerin kanalları kaldırma talepleri de dahil olmak üzere “kan dökmeyi durdurma” yönündeki tekrarlanan talepleriyle karşı karşıya kaldı.

1977’de kurulan şirket, Dünya’nın binlerce mil üzerinde yörüngede dönen bir TV ve iletişim uyduları ağı işletiyor. Bunlar, Avrupa ve Afrika genelinde uydu TV paketleri gönderiyor. Berlin Duvarı’nın yıkılmasından sonra Eutelsat, Rusya’ya yayın hizmetleri ve ödemeli TV kanalları sağlayarak Doğu Avrupa’da genişledi.

Şirket, genel müdürünün “tarafsızlık” olarak tanımladığı bir politika izlemiştir.

Rusya genelinde dağıttığı TV paketlerinin çoğunlukla çocuk TV ve spor olduğunu iddia etti. Daha önce yaptırımlar ve düzenleyicilerden gelen talepler nedeniyle RT’nin yasaklanması ve Rus TV kanalı MIR’in kaldırılması gibi bazı TV yayınlarını engellemek için önlemler almıştı. Şirket, yayınladığı kanallarla ilgili tüm yaptırımlara her zaman uyduğunu ısrarla belirtiyor.

Eutelsat daha önce Kremlin’i eleştiren bir kanalı yayından kaldırmakla suçlanmıştı.

2010 yılında Rusya ile Gürcistan arasındaki Güney Osetya savaşının ardından Gürcü yanlısı bir kanal olan Kanal PIK’in yayınını durdurdu ve yayınları Rus TV paketleriyle değiştirdi.

Eutelsat, kararın Moskova’nın baskısından kaynaklandığını yalanladı ve Kanal PIK’in iddialarını reddeden bir davayı kazandı.

Ancak Ukrayna’daki savaşın ortasında iki büyük Rus müşterisini yayınlamaya devam etme kararı, Fransız uydu şirketi üzerinde yeni baskılar yarattı.

Ukrayna Kültür Bakanı Oleksandr Tkachenko, Le Monde’da bu hafta şunları söyledi: “2022’de uygulanan benzeri görülmemiş yaptırımlar bile Ruslarla işbirliğine son vermedi. Bu güçlü uydu operatörü, Rus propaganda kanallarını yayınlamaya devam ediyor.”

.

Leave a Comment